tirsdag 19. mars 2013

Et bilde sier mer enn ...

1000 ord?


Jeg har nylig skrevet en bildeanalyse og ble overrasket hvor mye jeg egentlig kunne skrive om et bilde, enda jeg ikke fikk muligheten til å skrive så mye om fotografen da han var helt ukjent for meg og ikke spesielt kjent. Enda klarte jeg å nå 1000 ord. Det er i teorien bare et uttrykk, men de fleste uttrykk er bygd opp av en teori eller hendelse? Nå tenker vi alle forskjellig, selvfølgelig. Jeg ville muligens ikke klart å trekke 1000 ord av et bilde av en kopp med kakao, men kanskje har noen en tradisjon hvor de reiser på fjellet hver påske for å ta seg en varm kopp kakao?

Så summert opp tror jeg et bilde kan si mer enn tusen ord, uansett hvor dårlig bildekvaliteten er eller hva som er på bildet, bare man møter riktig person til å analysere bildet.

De fleste har vel et helt elendig bilde som betyr utrolig mye for en selv også :)


 © 2013 Katrine Jakobsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar