mandag 26. november 2012

Besøk på NRK

Den 9. November var vi en tur med klassen for å besøke NRK. Planen var klar: Vi skulle ta en omvisning rundt på noen diverse rom på NRK, etterfulgt av et besøk til Lindmo etterpå for å være seere under opptaket.

(Bilde kommer)

Jeg fikk stort utbytte av turen. På guidet tur igjennom NRK besøkte vi blant annet nyhetsstudioet, et annet studio som blir brukt til mange forskjellige opptak, og sist men inne minst; kostymelageret. Nå burde jeg vel egentlig være imponert av de studioene vi var innom, for alt virket utrolig komplisert og mye større enn man ser det på TV. Derimot slår ingen ting kostyme lageret. Det var flere meter høye stativer fult med rad av rad med kostymer. Jeg som tidligere hadde lyst til å begynne å sy klær, nå vil jeg virkelig gjøre det.

(Bilde kommer)

Tilbake til studioet. Studioet der Lindmo skulle spilles inn ble det spilt inn mange opptak. Jeg ble overrasket over hvor fort det egentlig går for dem å bytte ut alt og gjøre klart til et nytt opptak! Bare trille ting inn, også ut igjen, null problemer. En annen ting er hvordan det ble spilt inn. Av og til hendte det at Lindmo ønsket å spille inn ting på nytt, og de gjestene syntes det var helt greit. Jeg ble overrasket over at de kunne huske omtrent direkte hva de hadde sagt og si det på nytt.

(Bilde kommer)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar